28 Eylül 2010 Salı

NEZAHAT GÖKYİĞİT BOTANİK BAHÇESİ

Yazdan kalan son demleri yaşadığımız bu günlerde, haftasonu programları da farklılık göstermeye başlıyor. Açık hava gezintileri, park buluşmaları, deniz kenarı yürüyüşleri, piknikler son bulurken, alışveriş merkezleri amaçsızca ve bilinçsizce alışveriş yapan, gezen tüketim çılgını insanlarla dolmaya başladı.

Açık hava gibisi yok! Bırakın yağsın yağmur tepenize, şeker değilseniz erimezsiniz nasılsa:)) Hapşıran, aksıran insanlarla  dolu, kapalı, havasız mekanlarda olmak yerine, alın size açık havada çocuklarınızla birlikte gerçekleştirebileceğiniz hem eğitici, hem öğretici, hem de keyifli bir alternatif program....

Nezahat Gökyiğit Botanik Bahçesi


Bahçe Ali Nihat Gökyigit Vakfı’nın (ANG Vakfı) genelde biyolojik çeşitliliğin, özelde bitki çeşitliliğinin hayati önemi, korunması ve tanıtılması amacıyla gerçekleştirdiği toplumsal bir faaliyettir.

Nezahat Gökyiğit Botanik Bahçesi (NGBB) 1995 yılında Ali Nihat Gökyiğit tarafından eşi Nezahat Gökyiğit adına hatıra parkı oluşturulmak amacıyla kurulmuş ve başlangıçta ‘hatıra parkı’ amacına yönelik bir bitkilendirme ve ağaçlandırma planı uygulanmıştır.


Önce yol inşaatı nedeniyle yapısı aşırı derecede bozulmuş toprak ıslah edilmiş; sonra 50 hektarlık park alanına takriben 50.000 ağaç ve çalı dikilmiştir.

Daha sonra amaç değiştirilerek, bir botanik bahçesi olma yolunda çalışmalara başlanarak 2002 yılında halkın ziyaretine açılmış ve 2003 yılında adı Nezahat Gökyiğit Botanik Bahçesi olarak değiştirilmiştir.

İstanbul’un Anadolu yakasında, Atatürk ve Fatih Sultan Mehmet köprülerinden gelen otoyollarla, Anadolu otoyolunun(Ankara) birleştiği kavşakta bulunmaktadır. Bahçe kavşaktaki anayollar ile bağlantı yolları arasındakiadalar üzerinde kuruludur ve sekiz adadan oluşmaktadır. Alan, Karayolları Genel Müdürlüğü ile ANG Vakfı arasındaki bir protokolle 2025 yılına kadar bu hizmete tahsis edilmiştir. NGBB, İstanbul’a %12 oranında yeşil alan sağlamasıyla İstanbullular için bir nefes alma noktası olmasının yanı sıra, bir araştırma, eğitim ve öğretim merkezidir.

Özellikle haftasonları çocuklar ve yetişkinler için farklı saatlerde ve değişik konularda hazırlanan etkinlikleri kaçırmamanızı öneririm.

Siz bir yandan kendinizi geliştirirken, çocuğunuzda diğer yandan  oyun alanında kurtlarını döksün, doğayla başbaşa vakit geçirsin, bitkileri, ağaçları tanısın, öğrensin.

Bahçenin çocuklara ayrılan bölümünü meğer benim arkadaşım, sevgili Pınar Büyükgüral tarafından tasarlamış ve uygulamaya konulmuş, biz daha tanışmadan evvel...

Benim için de gerçekten çok özel bir sürpriz oldu bu durum, bilmiyordum.

Zeynep'in bir kelebek misali oradan oradan koşarak mutluluktan delirircesine oynadığını görünce, kocaman sarılasım geldi Pınar'a, eline sağlık diye:))

Sonra dayanamadım mail attım kendisine "anlat dedim, nasıl yaptın bu parkı?"

"Bu parki dogal malzemeler kullanarak cocuklarin oyun oynayarak kesif yapmalarini saglamak amaciyla tasarladik.Geleneksel oyun parklarinda bulunan oyuncaklar yer almadi;tam tersine kendilerinin oyun kurabilecekleri tarzda platformlar, ahsap evler tasarlandi sosyal gelisimleri de pekişsin diye...
Etkinlik alanlari ayrıldı, hayvanlardan karakterler oluşturulup belli başlı bilgiler onların aracılığı ile verilmeye çalışıldı. Çok keyifli bir süreçti. Ben tüm tasarımlari yaptım, abim 3 boyutlu modelledi, marangoz ekibi  insa etti, park  çalışanları da boyadı...."


Süper bir tasarım, çok başarılı ve de keyifli bir alan...

Çocuklarınızla beraber, doğayla içiçe keyifli bir gün geçirebileceğiniz bu bahçeyi, eğer İstanbul'da yaşıyorsanız sakın es geçmeyin derim.

2 yorum:

  1. Şahane bir yer burası Özüm.Ne iyi etmişsin paylaşarak.Galiba bi televizyon programında okul çocuklarının yaptıkları etkinlikleri izlemiştim yanlış hatırlamıyorumdur zaten başkası da yoktur muhtemelen :) Eline sağlık Pino :)

    YanıtlaSil
  2. Yolumuz gecerse mutlaka ugramak istiyorum.

    YanıtlaSil